Jednoducho dobre vyzerať i vidieť
História, tradícia, patina: toto všetko stelesňuje spoločnosť očnej optiky Metzger, založenú v roku 1893 v malom švábskom mestečku Balingen. Znamená to však aj staromódny, zaprášený, obmedzený? Práve naopak! Redizajnom predajne na okraji starého mesta Balingen ukazuje tradičná spoločnosť, ako vyzerá moderný dizajn predajne s humorom, eleganciou a charakterom. Pre úspešný projekt Metzger priviedol na palubu dvoch sympatických partnerov: Michaela Davida z oddelenia interiérovej architektúry a dizajnu Konrad Knoblauch GmbH a stolársku dielňu Enslin z Rosenfeldu, regionálneho špecialistu na vysokokvalitné vybavenie predajní.
Staré a nové, ruka v ruke
„Vidieť robíme krásnym“ (Metzger). „Miestnosti s wow-efektom" (Knoblauch). „My to robíme jednoducho" (Enslin). Projekt je už dobre popísaný heslami troch spoločností. V Metzger sú okuliare viac ako len vizuálna pomôcka – a to by ste mali vidieť miestnosti. Modely okuliarov sú obzvlášť elegantne prezentované na čiernych nástenných prvkoch s okrúhlymi bielymi prezentačnými plochami, ktoré žiaria ako reflektor na hviezdy javiska. Lak na nábytok ADLER Pigmopur s prídavkom jemnej pasty so štruktúrovaným efektom zaisťuje výnimočne matný a elegantný vzhľad povrchov. „To nám umožňuje dosiahnuť povrch, ktorý je podobný povrchu z práškového lakovania,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Enslin Holger Schuldt. Historické prvky nábytku navyše opakovane odkazujú na dlhoročnú tradíciu Optik Metzger: police, staré zásuvky či police s koženými poťahmi. „Chceli sme vytvoriť priestor, v ktorom sa budú prelínať súčasnosť a minulosť,“ vysvetľuje Michael David. „Prehrabali sme sa teda po skladovacích priestoroch a podkroviach domu a integrovali sme niektoré staré prvky.“ Ďalším nálezom, no tentoraz z vlastnej stolárskej dielne Knoblauch, je stolársky stolík, ktorý ako počítačová pracovňa zažíva druhú mladosť. Pohľad zákazníkov za ním padá do dielne, ktorá bola zámerne otvorená až do miestnosti. Pretože v Metzger sa okuliare nielen predávajú, ale aj vyrábajú a upravujú – a to by mali vidieť aj zákazníci. Bočná stena zo svetlého duba – natretá lakom Aduro Vento od ADLER s stupňom lesku G30 – vytvára priateľský šmrnc na použitom materiáli a slúži aj ako prezentačná plocha na zadnej strane.
Pod modrou oblohou
Nesporným vrcholom dizajnu predajne je strop, alebo skôr: obloha, ktorá sa tiahne nad predajnou plochou. „Počas prípravy sme opakovane dali hlavy dokopy s Holgerom Schuldtom a generálnym riaditeľom Metzger Wolfgangom Pupkem. V určitom okamihu vznikla myšlienka premeniť plánovaný drevený strop na pútač modrej farby,“ hovorí Michael David. Praktická realizácia tohto nápadu nebola malou výzvou, ktorú však maliarsky tím Enslin dokonale zvládol: pomocou farebného moridla Arova Ultra od ADLER premenili smrekové panely na teplú nočnú oblohu. „Aby sme dosiahli rovnomerný povrch, namorili sme celú plochu – spolu 120 m2 – jedným ťahom a pracovali s maximálnou starostlivosťou,“ spomína Holger Schuldt. Lazúra dodáva drevu harmonický charakter a vďaka svojej prirodzenej kresbe vytvára elegantne dúhový vzhľad s jemným trblietaním – priateľský, s hviezdnou nočnou oblohou, ktorá sa rozprestiera po celom svete Optik Metzger.
© adler-lacke.com