Veľká scéna pre módu
Pre niekoho obľúbená zábava, pre iného nevyhnutná nutnosť: na nákupy oblečenia sa názory líšia. Avšak jedno je isté: Nejde len o svetre, blúzky a nohavice, ale aj ich prezentácia a celková atmosféra predajne môžu znamenať rozdiel medzi tým, či sa z nakupovania stane zážitok alebo len splnenie povinnosti. Nemecký odevný dom s luxusnou módou Marc Cain preto vzal otázku dizajnu svojich predajní do vlastných rúk. Každá z viac ako 100 predajní Marc Cain po celom svete, rovnako ako ich showroomy a kancelárie, sú navrhované vlastnými firemnými dizajnérmi a vyrábané vlastnou stolárskou dielňou. A všetky prvky interiéru sú lakované produktmi od ADLER.
Módna inštalácia
Architektúra je popri móde druhou veľkou vášňou Helmuta Schlotterera, ktorý presne pred 50 rokmi založil odevnú spoločnosť Marc Cain. Bolo a je pre neho samozrejmosťou, že v pletárskom závode v sídle spoločnosti v Bodelshausene (Bádensko-Württembersko) sa vyrába nielen jeho móda, ale aj prezentačné vybavenie a dekoratívne prvky do vlastných obchodov. Dizajn predajní má na starosť vlastné oddelenie spoločnosti s 22 zamestnancami, kde spolupracujú interiéroví architekti, priemyselní dizajnéri, projektanti, koordinátori projektov, skladníci a stolári. „Každý obchod je pre nás individuálny projekt. Nechceme do predajne iba „implementovať“ univerzálny firemný koncept, ale skôr vziať do úvahy celkovú situáciu a dispozíciu interiéru predajne a jej okolia alebo dokonca aj historické prvky a skombinovať ich s naším vlastným štýlom Marc Cain, aby sme každej jednotlivej predajni dali jej vlastný osobitý dizajn,“ vysvetľuje vedúci oddelenia pre realizáciu predajní Tatjana Haagová. A ako tento štýl Marca Caina vyzerá? Odevný dom zámerne stavia na jednoduchý interiérový dizajn s čistými líniami a monochromatickými plochami: vyvýšené pódium tu patrí vždy výhradne aktuálnej módnej kolekcii. Okolitý nábytok ju musí správne prezentovať, ale nie konkurovať. Pre skvelý zážitok z nakupovania vytvára tím realizácie interiérov v predajniach aj relaxačné časti, kde môže aj doprovod nakupujúceho pohodlne počkať so šálkou kávy alebo kde si dámy môžu pripiť na úspešný nákup pohárom Prosecca.
Najnovšia móda: pastelové farby
Módne trendy sú u Marca Caina každodennou záležitosťou – aj v dizajne ich predajní. Zatiaľ čo dlhú dobu boli výhradnou farbou klasické biele odtiene, teraz interiéroví dizajnéri stále častejšie volia aj pastelové odtiene. Posledná realizácia oddelenia interiéru je nová predajňa Marc Cain v meste ´s-Hertogenbosch na juhu Holandska, kde je vytvorená príjemná atmosféra s odtieňmi teplej pastelovo ružovej a svetlo sivej. Jednofarebné povrchy sú v atraktívnom kontraste tmavými parketami a masívnymi stropnými trámami pamiatkovo chránenej budovy v starom meste ´s-Hertogenbosch. Predajňa je navyše vybavená prepracovaným osvetlením, ktoré vstupuje do zaujímavého dialógu s lesklým prezentačným vybavením. „Pri našom nábytku a vybavení predajne vedome pracujeme s vysokým stupňom lesku. Výsledkom je, že nábytok je nielen menej citlivý a ľahšie sa čistí, odraz svetla tiež vytvára vzdušný a priestranný efekt v našich predajniach a vytvára vhodnú scénu na prezentáciu našej módy,“ vysvetľuje Tatjana Haagová. Pre dokonalý povrch stavia stolárstvo spoločnosti Marc Cain na systémy povrchových úprav od ADLER: Fóliované MDF dosky sa najskôr striekajú izolačným základom PUR-Ecofill a potom sa lakujú 2-zložkovou vysoko lesklou krycou farbou Pigmopur Gloss NG vo vybranom odtieni. Vďaka veľmi dobrej odolnosti je povrch výborne chránený proti poškriabaniu špicatými nechtami či poškodeniu padajúcimi ramienkami na šaty. Zároveň má vynikajúci lesk a bezchybnú brilanciu a ponúka tak dokonalú scénu pre hlavnú hviezdu predajne: módu Marc Cain.
© adler-lacke.com